Friday, September 13, 2013

TERSEPIT



Bukanlah mudah untuk menyatakan tidak.

Awan tebal di dada  langit mendung jadinya cuaca di bumi negeri sembilan tanah kelahiranku. Perjalanan yang diteruskan hari ini sangat padat dengan pelbagai persoalan yang terungkai jawapannya satu demi satu.

Rasa sayang ini mula menebal dari hari ke sehari. Namun apakah daya aku perlu akur dengan tempoh masa yang telah ditetapkan ini. Bukan aku tidak sayang, bukan aku tidak rindu namun aku perlu pendamkan sagalanya demi sebuah keberkatan.

Aku rela mengecewakanmu kini dari kau kecewa akan datang. Aku rela aku dikecewakan hari ini dari menanggung kecewa kelak. Biarpun aku kelihatan tersepit dengan keputusan ini, namun ia adalah demi untuk sebuah kebaikan dan keberkatan.

Jika diikut rasa sayang yang menebal, akan ku cuba penuhi segala permintaanmu. Namun hakikat kebahagiaan bagaimana yang sebenarnya ingin aku dan kau miliki? Jika itu persoalan yang membelenggu usah dirisau lagi, teruskan ceria dan bersabar serta yakin Allah jua pemilik segala. Allah pasti akan penuhi segala permintaanmu, cuma ia sangat esklusif untuk diberi sekarang. Allah adalah Tuhan sekalian alam. Dia lebih memahami apa yang kita perlukan dan lebih mengetahui kekuatan dan kemampuan kita sebenarnya dari kita. Kerana kita sendiri masih belum mengenal diri kita.

Ujian sayang kita ini kita bergantunglah pada Allah,,, cinta kau dan aku hanya kerana Allah,,,,bukan kerana nafsu semata.

                                           Sentiasa Sabar Itu Bahagia- SSIB
                                                        ain&Fi

No comments: