Monday, April 9, 2012

Awal 2012 bersama keluarga




Assalamualaikum w,b,t

jari-jemari terasa nak menaip sesuatu d teratak Cahaya Iman yg sudah berbulan lama tidak dikunjungi...

AL-FATIHAH dan doa qunut nazilah kita hadiahkan kepada sahabat-sahabat Islam yang sedang berjuang mempertahankan Maruah Islam walau di mana sahaja mereka berada terutama di Syria.

...syukur Alhamdulillah dikurniakan kita menetap di negara yang aman dari kencaman sebegitu,,

sedikit perkongsian,,,,


.......................................................masa bersama keluarga yang dirindui......................................
walau peristiwa itu sudah berbulan berlalu,,namun masih segar diingatan. Cuti semester yang dimannfaatkan bersama keluarga cukup bermakna dalam kehidupan yang semakin singkat ini. Walau tidak segah mana, tapi bagiku,,,ia sangat memberi kesan emosi,,,,memberi motivasi untuk aku terus melangkah dalam perjuanganku di bumi Usim ini.

Menggamit sejuta rasa tatkala mengingati akan waktu itu, adakah peluang lagi untuk aku bersama mereka? Insya Allah,,,doakanku agar masih lagi Allah berikan peluang. Keterbatasan waktu, menghalang aku pulang sekarang, cukuplah Allah Maha Mengetahui,,dan ibu ayah yang memahami kenapa aku tidak dapat pulang seperti rakan-rakan seperjuangan yang lain.

Alhamdulillah ibu ayah memahami diriku, bertuah aku memiliki mereka, sungguh aku bahagia terima kasih ibu ayah, Syukur Alhamdulillah. Masa yang ada ini, ingin ku berkongsi sesuatu. Kehidupan ini, ibarat roda. Walau siapapun ibu ayah kita, mereka tetap perlu kita hormati dan pelihara hak mereka sebaiknya. Keredaan adalah perkara utama yang kita perlu kejar dari mereka supaya Allah sudi meredakan hidup kita kerana Redanya mereka berdua.

Merebut peluang menjadi anak yang baik. Bukanlah susah, malah sangat mudah jika hendak dibandingkan dengan madah-madah yang kita pelajari. Menghubungi mereka dengan kerap juga adalah salah satu tanda kasih sayang yang boleh kita pamerkan jika berjauhan dengan mereka. Tidak cukup dengan kiriman barang atau kad-kad comel menyatakan tanda terima kasih atau sayang ibu sayang ayah, Insya Allah menggetarkan jiwa mereka. HUHU,,kadang-kadang bila balik, mereka tidak tunjukkan rasa itu,, tapi cukuplah kita ketahui mereka sangat merindui kita. Bebelan yang mereka lontarkan juga salah satu dari tanda mereka sangat rindukan kita. Bukan aper, bila berjauhan tidak ada peluang mereka nak meluahkan rasa pada kita. Sungguh, bebelan ibu dan ayah adalah paling jujur dan telus untuk kebaikan kita. (maklumlah, anak tunggal nie,,,,sy sorang jela anak mereka,,,,so saya memang merindui mereka membebel,,,banyak ilmu x formal ttg kehidupan yang saya dapat dari itu)

Setakat ini sahaja luahan rindu pada ibu dan ayah....=)

No comments: