Friday, April 20, 2012

Bintang itu bersinar di malam,
Akan ku nanti hadirnya kau pabila malam menjelma,
Syukur Alhamdulillah malam ini,,kau muncul jua tatkala aku menatimu,

Namun,,,, bila malam menjelma esoknya,,,
adakah aku dapat melihat kau bersinar redup lagi,,
Bintang,,,jauhnya kau di sana,,,
Tak tercapai aku akanmu,,, walaupun seringkali aku dapat melihatmu,,

Jarak kita terlalu jauh berjuta batu,,,,
Aku di bumi ini,,,,,,yang berputar pada paksinya mengelilingi bulan,,
Kau di sana bersinar indah jauh di langit tinggi,,,

Andai bisa ada waktu lagi,,,,
Aku akan tetap setia melihat sinarmu,,
Ciptaan Allah s.wt.

Cantik dan tenangnya cahayamu,,
Mendamaikan jiwa yang resah ini,,
Menyinari malam di kala gelap gelita,,
Memacu arah jalan pelayaran kapal-kapal,,,
Menunjukkan arah kiblat solatku,,

Ouh ,, Bintang-bintang,,,
Beribu-ribu kau di sana,
Mungkin berjuta-juta,,,,

Moga dapat ku lihat lagi
Redup cahayamu,

No comments: