Tuesday, April 10, 2012

jalan ini tidak berhenti



,,,Saat memerhatikan sekeliling bilik yang hanya aku sahaja penghuninya kini...,,
Adakah noktahnya jalan yang aku lalui kini? Jalan sebagai seorang penuntut ilmu Allah yang Maha Bijaksana....Kipas ligat berputar seligat fikiranku. Ternyata aku hanya peroleh jawapan dari persetujuan akal dan mata hati, jalan menuntut ilmu tidak ada hentinya melainkan maut menjemput kita.

Doaku, moga jalan jihad ini dipenuhi dengan Barakah dan Rahmat-Nya. Amiin,

Saat MP3 Samsung mini galaxy pinjaman Allah kepadaku memutarkan Kalam-Nya, betapa aku masih tidak tahu. Apala sangat yang aku ketahui jika hendak dibandingkan dengan mereka yang tergolong sebagai ahli ilmuwan Islam. Kesungguhan mereka di siang hari berganti pula di malamnya menelaah ilmu Allah yang sangat luas,,memang jauh sekali denganku. Banyak sangat masa lapangku tidak diisi dengan menambahkan ilmu. Allah,,Allah,,Allah,,,

Pelihara jalanku,,jalan ibu dan ayahku,,jalan guru-guruku,, jalan ahli keluargaku,,sahabatku,,,dan umat Islam akhir zaman amnya agar kami bertaqwa kepadaMU. Cabaran yang amat terasa dengan pelbagai serangan dari musuh-musuh Islam kini jelas terasa dan kelihatan. Pengaruh musuh-musuh yang semakin berleluasa, meruntun jiwa ....mampukah aku?

................................

No comments: